אהלן אנשים
כמו שחלקכם יודעים אני אוהב לעשות דברים לבד ברכב, כבר כמה ימים שיושבים לי בבית תותבים של פאוורפלקס לתושבת גיר.
דבר חשוב שצריך לדעת זה שלאחר ההחלפה לתושבת יותר מחוזקת יורגשו מעט רעידות ממה שהייתם רגילים אבל זה ממש לא נורא כמו שזה נשמע.
חשוב מאוד לעבוד בבטיחות! לא לוקח אחריות על אף אחד שינסה את המדריך לבד ללא ידע!
כלים שדרושים לנו לעבודה:
1. ליפט \ ג'ק + 2 בוקים
2. ידית מומנט
3. ביט 13MM
4. ביט 16MM
5. תותבים חדשים
6. מומלץ להחליף את הברגים בחדשים (לפי הספרות טכנית) חלק יגידו שאין בעיה להרכיב את הישנים.
המומנט שנחוץ לסגירת הברגים
1. 20NM + רבע סיבוב ל-2 הברגים שהולכים לשלדה
2. 40NM +רבע סיבוב ל-2 הברגים שהולכים לגיר
3. 50NM לבורג שתופס את התותבים החדשים לתושבת.
תמונה של התותבים
טוב אז מתחילים בשלב הראשון, להרים טיפה את הרכב שיהיה אפשר לעבוד מתחת
הרמתי את הרכב מכל צד עם ג'ק ושמתי בוק + חתיכה של קרש (שלא יפגע בשלדה) + תמיכה לגיר עם הג'ק, לא יותר מדי רק שלא יזוז מהמקום.
לא ממש צילמתי תמונה של התהליך אז הנה מבט מלמטה
פותחים את 2 הברגים שתומכים בגיר (בגודל 16MM) ראשונים
אחרי שפתחנו אותם פותחים את ה-2 ברגים שתפוסים לכיוון השלדה (בגודל 13MM)
ומוציאים את התושבת ממקומה.
גם את החלק הזה צילמתי רק אחרי שהחלפתי את התושבת
והנה היא בחוץ
אחרי שהוצאנו את התושבת ממקומה מגיע החלק הטריקי, החלפת התותבים.
לא צילמתי את התהליך כי הוא לא כזה מסובך
צריך לפתוח את הבורג בחלקה העליון של התושבת, לשים לב יש מעין אום בצד השני שלא יילך לאיבוד
ופשוט מוציאים חלק חלק ושמים את התותבים החדשים במקומם.
תמונה לאחר ההחלפה מול התותבים של החברה, עלובים משהו
הסגירה היא בסדר הפוך, קודם הברגים לשלדה ואחר כך תמיכה לגיר.
בהצלחה