גרסאת 1.8 fr מונמכות ב15 מ״מ עם בולמים קשיחים ובנוסף מתלה אחורי ב1.8 זהה במבנה שלו לgti. גם הצנרת של הfr רועשת יותר מ1.2.
אומנם שקטה אבל באופן יחסי אך עדיין עם צליל באסי יותר.
The 1.8-litre TSI Seat SC FR gets a MacPherson strut suspension system at the front and a multi-link set-up at the back – unlike the lower-powered models in the range which make do with a rear torsion beam. It sits 15mm lower too and further benefits from 20 per cent stiffer suspension and sports-tuned dampers. In combination with the FR’s relatively small 17-inch alloys, the ride quality is impressive; it delivers a slick combination of cosseting damping and minimal roll while retaining a sporting edge.
עוד בנוסף הם מציינים בכתבה צליל ספורטיבי מורגש
http://www.autocar.co.uk/car-review/fir ... ive-reviewבכל אופן לומר על 1.8 FR שאין בה שום תכונה ספורטיבית למעט עיצוב זה פשוט לא נכון.