Start&Stop
פורסם: 05 נובמבר 2015, 21:11
להלן קטע מהכתבה שעזר לי להבין טורבו:
"שתי העובדות האלה - מהירות הסיבוב והטמפרטורה, מצריכות מהנהגים שימוש נכון במנוע כדי למנוע שחיקה מוקדמת של המגדש. הטיפ הראשון אומר שלפני שמאמצים מאוד את המנוע, כדי שזה יגיע לטמפרטורת עבודה אופטימלית. אם תאמצו את המנוע לפני שזה הגיע לחום העבודה התקין, הרכיבים הפנימיים במנוע ובייחוד במגדש הטורבו ישחקו במהירות.
הטיפ השני מציע שלאחר נסיעה, על אחת כמה וכמה אם זו הייתה מאומצת, אל תכבו את המנוע מיד עם העצירה. החום הגבוה שבתוך המגדש עלול "לבשל" את השמן שנמצא בתוך מעברי השימון הדקים שבתוך המגדש ולסתום את אלה. אם אלה יסתמו, שימון לא יוכל להגיע אל המיסבים של המגדש (נמצאים על הציר המרכזי ומאפשרים את התנועה הסיבובית של המגדש) והדרך משם לשחיקה מוגברת, לעישון והרס כללי של המגדש קצרים מאוד. מה כן צריך לעשות? לנהוג בצורה עדינה לפני העצירה, להשאיר את המנוע פועל למשך 2-3 דקות כדי לאפשר למגדש הטורבו להאט את סיבוביו וכדי לפזר את חומו הגבוה (להתקרר) בעזרת השמן."
ושאלתי שכאמור צפויה היא: האם מערכת Start&Stop פוגעת בחיי הטורבו שלנו?
תודה מראש
"שתי העובדות האלה - מהירות הסיבוב והטמפרטורה, מצריכות מהנהגים שימוש נכון במנוע כדי למנוע שחיקה מוקדמת של המגדש. הטיפ הראשון אומר שלפני שמאמצים מאוד את המנוע, כדי שזה יגיע לטמפרטורת עבודה אופטימלית. אם תאמצו את המנוע לפני שזה הגיע לחום העבודה התקין, הרכיבים הפנימיים במנוע ובייחוד במגדש הטורבו ישחקו במהירות.
הטיפ השני מציע שלאחר נסיעה, על אחת כמה וכמה אם זו הייתה מאומצת, אל תכבו את המנוע מיד עם העצירה. החום הגבוה שבתוך המגדש עלול "לבשל" את השמן שנמצא בתוך מעברי השימון הדקים שבתוך המגדש ולסתום את אלה. אם אלה יסתמו, שימון לא יוכל להגיע אל המיסבים של המגדש (נמצאים על הציר המרכזי ומאפשרים את התנועה הסיבובית של המגדש) והדרך משם לשחיקה מוגברת, לעישון והרס כללי של המגדש קצרים מאוד. מה כן צריך לעשות? לנהוג בצורה עדינה לפני העצירה, להשאיר את המנוע פועל למשך 2-3 דקות כדי לאפשר למגדש הטורבו להאט את סיבוביו וכדי לפזר את חומו הגבוה (להתקרר) בעזרת השמן."
ושאלתי שכאמור צפויה היא: האם מערכת Start&Stop פוגעת בחיי הטורבו שלנו?
תודה מראש