סקודה אוקטביה שנת 2010, לאחר כשל בשסתומים וצריכת שמן מאוד לא סבירה,
בוצע Overall כללי, בהשתתפות היצרן/יבואן שנשאו בעלויות החלקים, ואני שילמתי על העבודה כ 6,000 ש"ח.
לאחר מספר חודשים התקלקל מוח הגיר, והוחלף בעלות של כ 8,000 ש"ח,
הוגשה בקשה להשתתפות, שנדחתה, ואני נשאתי במלוא התשלום.
במאמר מוסגר אציין שהושג בעבר הסדר פשרה בבקשה לתביעה יצוגית שהוגשה בגין תקלת מוח הגיר,
שבמסגרתה מקבלים פיצוי בגובה 300-1,300 ש"ח
(משתנה, תלוי בבעלות על הרכב, אני אמור לקבל כנראה 300 ש"ח),
וכן הארכת האחריות עבור הרכיב, הארכה שהסתיימה לפני מספר חודשים.
לאחר התייעצות עם עו"ד, ברור שמבחינה עובדתית הרכיבים לא באחריות,
אבל במבחן האדם הסביר, לא סביר שברכב בן 6, עם כ 120,000 ק"מ,
נדרש גם להחליף מנוע או לשפץ אותו, וגם להחליף מוח גיר בעלות של אלפי שקלים רבים,
יש כאן צבר של תקלות משמעותיות ויקרות הדורשות התייחסות אינדיבידואלית שונה.
במידה וגולשים נוספים נמצאים במצב דומה, אשמח לקבל מספר טלפון בהודעה פרטית,
על מנת לשלב ידיים בטיפול בנושא, לרבות ערכאות משפטיות.
חשוב לציין שצ'מפיון היו הוגנים, לא הסתירו מידע, התאמצו עבורי ואף הצליחו להשיג השתתפות בתקלה הראשונה,
אך עדיין לדעתי, בנסיבות המתוארות, אפשר היה לעשות יותר, במיוחד לאור התקלה השניה,
לא ברור לי עדיין האם רק ע"י היצרן, היבואן או שניהם יחד, גם נתון זה עתיד להתברר בקרוב.