מנוע מת - סקודה אוקטביה
פורסם: 20 ינואר 2018, 20:45
שלום חברים,
יש לי סקודה אוקטביה 1.2tsi מודל 2013 (mk3, צורה חדשה), עם 120 אלף ק"מ.
בזמן האחרון הרכב התחיל לזלול שמן בצורה חריגה, אז הכנסתי אותו למוסך לבדיקה.
במוסך ביצעו שקילת שמן, שיצאה כמובן לא תקינה, ובמקביל בדקו את המספר הסידורי שמוטבע על ראש המנוע.
נאמר לי במוסך שראש המנוע הוא מסדרה תקולה שיוצרה במשך כמה חודשים ב-2013, ובסדרה הזאת מעברי השמן לא תקינים, מה שגורם לשריפת שמן מוגברת ופיח שמצטבר על המצתים.
אחרי בדיקה של המוסך מול צ'מפיון ואחרי הרבה עצבים מהצד שלי, הוצעה לי החלפת ראש מנוע בעלות של 3000 ש"ח.
אציין שהרכב טופל כל ימי חייו במוסכים רשמיים של צ'מפיון בלי לפספס טיפול, אז אין פה עניין של אחזקה לקויה.
כמובן שמאוד לא שמחתי לשלם את העלות הגבוהה הזאת, במיוחד אחרי שנאמר לי במוסך (בשיחה לא רשמית כמובן) שמדובר בראש מנוע שיצא תקול מהמפעל, אבל הסכמתי כי לא חשבתי שיש ברירה אחרת.
עכשיו, אחרי שהרכב שוכב במוסך קרוב לשבוע להחלפת ראש מנוע, יצרו איתי קשר והסבירו לי שראש המנוע הדפוק יצר חריצים על הקדחים של הבוכנות ועכשיו צריך להחליף את המנוע כולו !! בנוסף לכאב ראש הזה, הם רוצים שאשלם עוד 2000 ש"ח על החלפת המנוע - כלומר טיפול של 5000 ש"ח.
פה כבר מתחתי את הגבול - נראה לי פסיכי לשלם כזה סכום על תקלה שהמקור שלה הוא לא בבלאי סביר או תחזוקה לקויה ברכב, אלא בייצור תקול של חלק במנוע.
הסברתי לנציגה של צ'מפיון שאני עדיין לא שמעתי על רכבים בני 4 עם 120 אלף ק"מ שהיו מטופלים במוסכים רשמיים שהיו צריכים החלפת מנוע, אבל היחס של צ'מפיון מזלזל מעבר לכל ביקורת. הייתי מצפה שיבואן/יצרן יכירו בתקלה הזאת ויקחו אחריות.
מישהו נתקל בבעיה הזאת ויש לו רעיונות מה ניתן לעשות?
אני אשמח לשמוע מאנשים שהיו להם תקלות זהות או דומות בסקודה/VW/סיאט שלהם, כך שאם באמת מדובר בתקלת סדרתית נוכל להתאגד ולטפל בזה כמו שצריך - אפילו ע"י תביעה ייצוגית.
אני קצת אובד עצות פה.
תודה אנשים.
יש לי סקודה אוקטביה 1.2tsi מודל 2013 (mk3, צורה חדשה), עם 120 אלף ק"מ.
בזמן האחרון הרכב התחיל לזלול שמן בצורה חריגה, אז הכנסתי אותו למוסך לבדיקה.
במוסך ביצעו שקילת שמן, שיצאה כמובן לא תקינה, ובמקביל בדקו את המספר הסידורי שמוטבע על ראש המנוע.
נאמר לי במוסך שראש המנוע הוא מסדרה תקולה שיוצרה במשך כמה חודשים ב-2013, ובסדרה הזאת מעברי השמן לא תקינים, מה שגורם לשריפת שמן מוגברת ופיח שמצטבר על המצתים.
אחרי בדיקה של המוסך מול צ'מפיון ואחרי הרבה עצבים מהצד שלי, הוצעה לי החלפת ראש מנוע בעלות של 3000 ש"ח.
אציין שהרכב טופל כל ימי חייו במוסכים רשמיים של צ'מפיון בלי לפספס טיפול, אז אין פה עניין של אחזקה לקויה.
כמובן שמאוד לא שמחתי לשלם את העלות הגבוהה הזאת, במיוחד אחרי שנאמר לי במוסך (בשיחה לא רשמית כמובן) שמדובר בראש מנוע שיצא תקול מהמפעל, אבל הסכמתי כי לא חשבתי שיש ברירה אחרת.
עכשיו, אחרי שהרכב שוכב במוסך קרוב לשבוע להחלפת ראש מנוע, יצרו איתי קשר והסבירו לי שראש המנוע הדפוק יצר חריצים על הקדחים של הבוכנות ועכשיו צריך להחליף את המנוע כולו !! בנוסף לכאב ראש הזה, הם רוצים שאשלם עוד 2000 ש"ח על החלפת המנוע - כלומר טיפול של 5000 ש"ח.
פה כבר מתחתי את הגבול - נראה לי פסיכי לשלם כזה סכום על תקלה שהמקור שלה הוא לא בבלאי סביר או תחזוקה לקויה ברכב, אלא בייצור תקול של חלק במנוע.
הסברתי לנציגה של צ'מפיון שאני עדיין לא שמעתי על רכבים בני 4 עם 120 אלף ק"מ שהיו מטופלים במוסכים רשמיים שהיו צריכים החלפת מנוע, אבל היחס של צ'מפיון מזלזל מעבר לכל ביקורת. הייתי מצפה שיבואן/יצרן יכירו בתקלה הזאת ויקחו אחריות.
מישהו נתקל בבעיה הזאת ויש לו רעיונות מה ניתן לעשות?
אני אשמח לשמוע מאנשים שהיו להם תקלות זהות או דומות בסקודה/VW/סיאט שלהם, כך שאם באמת מדובר בתקלת סדרתית נוכל להתאגד ולטפל בזה כמו שצריך - אפילו ע"י תביעה ייצוגית.
אני קצת אובד עצות פה.
תודה אנשים.