שמן גיר למצמד כפול DSG
פורסם:
03 אוקטובר 2015, 21:56
על ידי Top Parts
תגובה: שמן גיר למצמד כפול DSG
פורסם:
27 ינואר 2016, 11:46
על ידי KOB
האם ב DSG7 יש צורך גם בהחלפת שמן ומסנן או שבכלל הוא יבש ולא מחליפים ???
Re: שמן גיר למצמד כפול DSG
פורסם:
22 מרץ 2016, 19:34
על ידי svosco
אני עם לאון 1.8 TSI שנת 2011, האם צריך לעשות טיפול יזום לגיר? האם בגיר כמו שיש אצלי שהוא מסוג DSG7 "יבש" יש פרוטוקול מה צריך להחליף ומתי?
אשמח לשמוע ממביני עיניין שיודעים בוודאות מה צריך לעשות.
הרכב שלי כבר עם מעל ל-120 אלף ק"מ. אני מטפל במוסך רון
תודה!
תגובה: שמן גיר למצמד כפול DSG
פורסם:
23 מרץ 2016, 14:34
על ידי shapin
הDSG7 לא מצריך שום טיפול, ככל שידוע לי.
תגובה: שמן גיר למצמד כפול DSG
פורסם:
23 מרץ 2016, 16:41
על ידי punz
בתוכנת ELSA שהיא מדריך להחלפה/כיוון/כיול של כל דבר ברכבי VAG , ישנו מדריך מפורט של אופן החלפת שמן בגיר DSG7 "יבש".
אם לא היה צורך להחליף אז מדריך כזה לא היה קיים.
חפשו בגוגל: service campaign 34F7 dq200 gear oil replacement
Gearbox oil change with vehicles with DQ200 gearboxes - Jetta Hybrid in the US uses this gearbox. Globally this gearbox is found in mk5 & mk6 Jetta, mk5 & 6 & 7 Golf, Touran, Polo, Passat, Audi A1, A3, Skoda Octavia, Skoda Superb, Seat Leon and more
Within the framework of the continuous monitoring of vehicles in the field, Quality Assurance at Volkswagen AG has found that, in isolated cases, a fuse may trip in the Tiguan, thus resulting in failure of one of the two vehicle light circuits. This in turn causes individual light functions to fail. However, the vehicle's electric circuitry ensures that some lights remain on all around the vehicle. The driver is immediately informed of this on the instrument cluster.
Replacing the fuse with one with a tougher surface coating only takes a few minutes. Approximately 800,000 vehicles, which includes 147.000 vehicles in the German market, built between the beginning of 2008 and the middle of 2011, are affected by this global campaign. The relevant vehicle owners will be informed by Volkswagen accordingly.
Within the framework of further quality monitoring in China and Southeast Asia, it has been discovered that, with vehicles with a 7-speed dual-clutch gearbox (DQ200), electric malfunctions could occur in the gearbox power supply if synthetic gearbox oil is used. This applies in particular if the vehicle is subject to a hot and humid climate, coupled with a high proportion of stop & go driving.
Studies have established that using of mineral oil will rectify this problem. To continue to ensure customer satisfaction amongst DSG, Volkswagen has decided to launch global voluntary campaign and to request all customers with a 7-speed dual-clutch gearbox (DQ200) filled with synthetic oil to visit a workshop for an oil exchange. The vehicle owners will be informed by Volkswagen accordingly.
תגובה: שמן גיר למצמד כפול DSG
פורסם:
23 מרץ 2016, 18:26
על ידי shapin
מההודעה שלך אני מבין שצריך להחליף לשמן מינרלי רק מי שהחליף לשמן סינטטי, אבל ככל הידוע לי אין הוראה לטפל בשום נקודת ציון KM של הרכב בגיר.
אוקיי, אני מבין שVAG יצאו בהתראת שירות, שבמוסכים צריכים להחליף את השמן בDQ200 כדי למנוע את התופעה של המכטרוניק.